אתר הצילום של יאיר גיל

  תערוכת צילומים של קבוצת "חלומות משותפים" 

  ביום שני 10.04.06 באוהל ברחוב ביל"ו, חליסה, הדר תחתון בחיפה 

  צילומים - יאיר גיל © 200Photos by Yair Gil 

 

על הפרוייקט , מאת אורי לוי

קחו שלוש ילדות אתיופיות ועוד חמש ילדות ערביות, ערבבו אותן יחד בשכונת מצוקה ומה קיבלנו, בדיחה גזענית ולא מצחיקה? לא במקרה הנוכחי. יום ב' ה-10 באפריל האחרון בא על סיומו בצורה מרגשת פרויקט חלומות מושתרקה/אחלם משותפים.

 

 

במסגרת פרויקט זה הדריכו שני מדריכים ומדריכה מטעם YMCA וכמו כן מדריכה מטעם נמשים קבוצה של בני ובנות נוער ערבים ויהודיות ממוצא אתיופי. במסגרת פעילות הדרכתית זו, עברו הנערים פעולות משותפות אשר שלבו הנאה, משחקים משותפים אך כמו כן גם לימוד של בני העם השני. במסגרת הפעילות קבלו הנערים מצלמות חד פעמיות על-מנת שיציגו את השכונה כפי שמשתקפת בעיניהם. כיום נערכה בלב הדר תחתון תערוכה אשר הראתה תמונות שונות אשר צולמו ברחבי הדר תחתון וחליסה. בתמונות ניתן היה לראות מזבלות אשר נמצאות ברחבי השכונה, ערמות של פסולת בניין בניין אשר זרוקות ברחבי השכונה, בתים מטים ליפול אשר אנשים עדיין מתגוררים בהם אך כמו כן גם גני שעשועים, חלקות דשא מוריקות וכו'.  הייחודיות בתמונות אלו הייתה האוטנטיות אשר נוצרה מכך שהילדים אינם צלמים מקצועיים. במסגרת התערוכה היו נאומים קצרים של אנשים מטעם העירייה, קטע נגינה אומנותי של בן השכונה ובעיקר התרשמות של אנשים זרים אשר אינם שייכים לאזור ממצבה הבעייתי של השכונה. במסגרת התערוכה גם הוחתמה עצומה אשר הולכת להיות מופנית ליונה יהב ואשר בה הוא מתבקש לתת לשכונה יחס הוגן כפי שמקבלו השכונות השונות אשר נמצאות על רכס הכרמל.

 


 

 

 

 

 

מתוך ההזמנה לתערוכה: 

הפרויקט מתקיים במימון ובהדרכה של פעילי התוכנית MVP למעורבות קהילתית של  "ימקא" הבינלאומית ירושלים (YMCA) מחלקת תוכניות צפון.

 

  "לא נדע מה ערכנו עד שנראה מה ביכולתנו לעשות" 

 

זו תערוכת צילומים ייחודית. התמונות צולמו על ידי בני ובנות נוער, ערביות ויהודיות, בנות 12, החיים בשכונת מצוקה בחיפה. תערוכה זו תיקח אותך למסע מעניין אל תוך תוכה של השכונה כפי שהיא נראית בעיני חברי/ות קבוצת "חלומות משותפים".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

צעירים אלה גדלו בשכונה, אך בחרו לא להיות אדישים ולא להישאר חסרי אונים מול המצוקות שנכפו עליהם. הם החליטו לחבור ביחד ולפעול לשינוי המציאות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Photographs in this site were taken by Yair Gil, © 2000-2006, All rights reserved.

 For high resolution images please contact me:  yg100@walla.co.il

 

אתר הצילום של יאיר גיל

2003    2004    2005   

eXTReMe Tracker