אתר הצילום של יאיר גיל

 

מתוך הטקסט המזמין לאירוע, באתר עירית חיפה:

תזכורת מחר יום שני 16.10.06

מזכרות המלחמה יוטבעו בים

שומרים כדוריות מהמלחמה ולא לגמרי מבינים מדוע?

בואו לבדוק באירוע שיתקיים ברח' רוזנפלד 25, בת גלים

מחר - יום שני 16/10/06 בין השעות 17:00-15:00

 

בצבע חום - הטקסט מתוך אתר האינטרנט של העיריה, בצבע שחור ההתרשמות שלי

      Photos by Yair Gil    צילומים - יאיר גיל   2006 (c)  

 

עיריית חיפה יזמה בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה יום מיוחד שנועד לסייע לציבור החיפני בכלל, ולתושבי בת-גלים והסביבה בפרט, לסיים את פרק המלחמה אותו חוו תושבי העיר.

 

יוזמה מבורכת. היום יום שני והשעה 16:00, הבה נצא לדרך!

 

מיכל הזכוכית הוצב/בוים חגיגית בחצר, מוכן לקליטת שאריות המלחמה

 

 במהלך האירוע תינתן יעודדו אנשי מקצוע את התושבים להיפרד מכדוריות הרסס ומשאריות הטילים ששמרו לעצמם בעת המלחמה. באמצעות אקט סמלי זה מבקשים יוזמי הרעיון לאפשר לתושבים להיפרד מאובייקטים המייצגים את החרדה הקשורה במלחמה.

 

כאן הייתה בעיה קטנה. התושבים לא רצו להיפרד מהמזכרות, לא מכדוריות הרסס ולא משאריות הטילים ששמרו (באמת יש להם שאריות כאלה?). גם ראש העיר בעצמו לא הייה מעוניין בכך ולכן לא נפרד מכדוריות המתכת שלו, אלא רק הראה אותן לצלמים הרבים, והוסיף שרק לאחרונה השליך את מזכרותיו ממלחמת ששת הימים.

 

 

  

ראש עירית חיפה מר יונה יהב מחזיק כדוריות רסס קטנות שהועפו עם פגיעת רקטת קטיושה במלחמת לבנון השניה. "אני מראה אותן בחו"ל ואנשים נדהמים" אמר.

 

בעת שהתושבים ייפרדו ממזכרות אלה תינתן להם האפשרות להיפגש עם פסיכולוגים ועם עובדים סוציאליים מאוניברסיטת חיפה, שיסייעו להם להשתחרר מאימי המלחמה.

 

ובכן, המומחים הגיעו חדורי מוטיבציה לעזור - אך לא היה אפילו תושב/נזקק אחד שהסכים לבוא ולהשתחרר. 10% מהתושבים סובלים מתסמונות של פוסט טראומה, אמרו לעיתונאים, וגם אתם בכלל זה.

 

העובדים הסוציאלים/פסיכולוגים במרכז, משוחחים עם העיתונאים

   

במהלך המפגש יוצב מתקן מיוחד גדל מידות עשוי זכוכית שאליו יושלכו המזכרות. המתקן יישמר לאורך כל שעות האירוע. עם סיומו, ייסגר המתקן ייאטם ויועבר לארכיון העיר למשמורת עד להחלטה באם להציבו באתר קבוע, או להעבירו לחיל הים להשלכה בעומק הים. 

 

    

בצילומים - מיכל הזכוכית הריק וראש העיר מר יהב ובידו כדוריות המתכת

 

אכן היו שומרים והיה מתקן מרשים, שבתחילת האירוע הוצב בחצר, אך עם התגברות הגשם הועבר לחזית הבניין. המתקן (דמוי האקווריום) נותר ריק. כך נותרו ריקות מתוכן המילים הגדולות "יאטם", "ארכיון", "משמורת" וכמובן אותה "השלכה בעומק הים".

 

 

 

  

מעגלי הכיסאות נותרו ללא שימוש בחצר. הציבור לא הגיע בכדי "לשבת ולדבר על זה".

 

 

הכיסאות בחצר נותרו מיותמים, איש לא השתמש בהם. מיכל הזכוכית נותר ריק ולא היה מה להשליך לתוכו. ודאי היה חבל להשליכו ריק למצולות הים. על הסיפור הזה נאמר שהפרה רוצה להניק יותר ממה שהעגל מוכן לינוק. יתכן שהציבור חסון יותר ממה שחושבים המומחים, או אולי סתם לא אוהב להירטב בגשם.

Photos by Yair Gil   טקסט בשחור וצילומים - יאיר גיל   2006 (c)

  תחנת אוטובוס חדשה ברמת ספיר, חיפה 

אתר הצילום של יאיר גיל

eXTReMe Tracker