כעשרים מפגינים ועשרות שוטרים ניצבו מול מלון דן היום אחר הצהריים, בשעה שהתקיימה בו ועידת ראש הממשלה "שותפות וצמיחה 2012". ראש הממשלה נתניהו הגיע לנאום, לא ראה את ההפגנה ונעלם מהמקום מבלי שצפה בתכני המאבק נגד החישמול העילי של הרכבת בחיפה. ראש העיר לשעבר עמרם מיצנע (בתמונה מטה) הזדמן למקום ושוחח ארוכות עם הנוכחים. לדבריו הוא איננו מעורב או מתערב עוד בסוגיות עירוניות. השוטרים היו רגועים לכל אורך משמרת המחאה.

משמרת מחאה חיפאית - 20.3.2012 - צילום יאיר גיל

נגד חישמול עילי של הרכבת בחיפה - בעד שיקוע הרכבת

מול מלון דן, בו נאם רוה"מ נתניהו בנוכחות שר האוצר ואחרים בועידת רוה"מ שותפות וצמיחה 2012

 הדרישה לחישמול הרכבת כורכת בכך מעבר תת קרקעי, שיקוע של המסילה, עבור הרכבת לאורך שבעה ק"מ מהתוואי בחיפה. השיקוע ימנע הצבת מאות רבות של עמודי חשמל צפופים שיתרמו לניתוק הקיים בין העיר ובין החוף. בחיפה רואים את הים מכל מקום אבל להגיע לחוף צריך חצי שעה זמן נסיעה.

"אורכו הכולל של פרויקט הקו החשמלי העילי אותו מתכננת רכבת ישראל הוא כ-420 ק"מ בפריסה כלל ארצית. 20 ק"מ מתוכם יעברו בתחומי העיר חיפה, כששבעה ק"מ מתוכננים לחצות שטחים המוגדרים כשטחים בעלי רגישות סביבתית ואורבנית. מסילת הרכבת מתוכננת לעבור מהנקודה הדרומית ביותר בחוף הכרמל, לאורך קו החוף ושכונות המגורים, עד לגבול השיפוט עם הקריות.בקטעים ישרים יוצבו עמודי החשמל במרחק של 60 מטרים אחד מהשני, אך המרחק הזה יצטמצם עד ל-20 מטרים בקטעים המעוקלים, ומי שמכיר את השטח יודע לומר שישנם קטעים רבים כאלה לאורך התוואי המתוכנן".   מתוך דף העצומה של החברה להגנת הטבע

צלם 'הארץ' חגי פריד יצא מהמלון עם סיום הכנס ולא החמיץ את המצב; פרט למפגינים אחדים שפרשו לאחר שעתיים התקבצו הנותרים לצילום קבוצתי.

 

העצומה לחישמול ושיקוע הרכבת - דף העצומה של החברה להגנת הטבע

 

   Back to Main Pagae    חזרה לעמוד הראשי

 

 

eXTReMe Tracker